Minna Närvä

Moninaisten ja Hurmoksen tanssillisen voimistelun ryhmiä kaitseva Minna aloitti joukkuevoimistelun 10-vuotiaana jatkaen kilpailutasolla aina 25-vuotiaaksi Turun Jyryssä. Oma ohjaajaura alkoi joukkueen ohjaajana 1990-luvun alussa, jonka ohella Minna ohjasi kymmenisen vuotta erilaisia kuntojumppia kiinteytyksestä step-lautaan. Voimistelu-uran aikana hän on myös tottunut tekemään erityisen paljon ryhmätansseja ja koreografioita. Veri vetää esiintymään edelleenkin ja siksipä hän itse osallistuu edelleen Moninaisten ryhmään esiintyen ja kilpaillen.

Minna toimii myös Hikijumpan yhtenä vetäjänä, jossa hän panostaa erityisesti innostavien musiikkien käyttämiseen. Hikijumpassa tärkeää on tekemisen ilo ja se, että jokainen saa jumpasta jotakin irti oman kuntotasonsa mukaisesti. Liikesarjat pyritään pitämään yksinkertaisina mutta tehokkaina.

Minna ohjaa yhdessä muiden ohjaajien kanssa lasten Satujumppaa 4-6 v. sekä Voimistelukoulua, joissa tekemisen ilo ja lasten riemu ovat tärkeitä elementtejä ohjauksessa.

Minna on suurtapahtumien konkari ja on toiminut usein erilaisten kenttäohjelmien ohjaajana niin seura- kuin piiritasollakin. Suurtapahtumat antavat elämyksiä, joita muistellaan vielä vuosienkin päästä. Viimeisimpänä Amsterdamin Gymnaestrada 2023, jossa jyryläisiä oli mukana.

Helsinkiin Minna muutti vuonna 2000 ja pääsi heti Marja Sylmanin kanssa teinijoukkueen ohjaajaksi Helsingin Jyryyn. Upeimmat muistot hienojen kilpailumenestysten lisäksi liittyvät esiintymismatkoihin Saksan Kieliin ja Viron Saaremaalle.

Minnalle on myös tärkeää toimia vapaaehtoisena seuratyössä. Hän on tällä hetkellä naisosaston rahastonhoitaja sekä nettisivuvastaava. Jokapaikanhöylänä tunnettu Minna sijaistaa myös usein muita tunteja.